Islandhopping Greece: Tips, route & kosten voor eilandhoppen in Cycladen

Ik had er lang van gedroomd: om eilandhoppen Griekenland nog meer van de fantastisch mooie plaatsen te zien. Gedurende een week in april bezochten we Naxos, Paros en Mykonos. Ik organiseerde het eiland Hoppen in de Cycladen. Hier zijn de beste tips over de route, kosten, vluchten, veerboten, hotels en de mooiste bezienswaardigheden. Dus ik stel je voor aan vijf Cycladen-eilanden in een kort portret, inclusief Santorini en Milos.

Dit artikel bevat verwijzingskoppelingen. Als u iets via deze links boekt of koopt, ontvang ik een kleine commissie. U betaalt de normale prijs, het kost u niets extra. Bedankt voor je steun!

Eilandhoppen Griekenland: hoeveel dagen?

Een week was perfect voor onsom verschillende eilanden te leren kennen. Als je meer tijd hebt, neem het dan betere tien dagen, Vervolgens kunt u de eilanden in meer detail verkennen.

Op Paros hadden we graag veel meer tijd gehad, op Naxos was een extra dag met een huurauto leuk geweest en op Mykonos was één avond voor vertrek genoeg geweest.

Stranden op Mykonos: Paradise BeachBeste reistijd naar de Cycladen

Witblauwe gebouwen, roze bloemen, groene palmbomen en de turquoise zee – meer niet Santorini en Milos had me helemaal in september enthousiast gemaakt.

In april ging ik met een vriend eiland op weg naar Griekenland Naxos, Paros en Mykonos, De vluchten en hotels die ik ongeveer een maand eerder heb geboekt, de kaartjes die we in elke haven kopen.

Waarom deze maand? Ik wilde de schoolvakanties en de hoofdvakanties in juli en augustus vermijden. Omdat het duur, druk en te warm kan zijn.

April was helaas niet helemaal perfect: het was tot 21 graden warmer, maar door de soms harde wind (waarvoor de Cycladen bekend zijn) leek het vaak veel koeler. Toen was de zee te koud om te zwemmen.

Van de lokale bevolking, heb ik dat geleerd Mei en juni goed geschikt.

Op mijn eerste reis vond ik het september perfect: de lucht was tot 31 graden warm. De zee was in de lange zomer zo verwarmd dat ik er voor altijd in kon zwemmen zonder koud te worden. Ik merkte niet veel van de Cycladische wind. En toen koelde hij aangenaam af.

Cycladen luchthaven

Ik ben in september in 45 minuten van Athene naar Santorini gevlogen.

Voor de reis in april was ik op zoek naar goedkope non-stop vluchten voor Mykonos, Omdat vanaf daar Naxos en Paros gemakkelijk toegankelijk waren. Beide eilanden hebben andere reisfans aanbevolen als bijzonder leuk.

Met de onze Eurowings-vlucht voor 80 euro (Terugvlucht) het ging erin 2 uur en 40 minuten van Keulen tot Mykonos.

Alleen met handbagage we reisden gemakkelijk en comfortabel. Trouwens, je zult de mijne hier vinden Paklijst zomervakantie voor afdrukken en afvinken.

De vlucht startte echter om 4.45 uur 's morgens – jakkie! Gelukkig reed de vriendin van mijn vriendin ons naar de luchthaven van Keulen, een taxi zou duur zijn geworden.

Katharina en ik hebben maar twee uur geslapen. Totaal uitgeput zaten we op het vliegveld. Maar aangezien het vliegtuig bijna leeg was, hadden we een rij voor ons bij de nooduitgang. Dus we konden ons wat langer ontspannen en slapen.

Overigens: een vest was onze redding in april. Niet alleen in het koele vlak, maar ook als bescherming tegen de wind.

Aangekomen op Mykonos, ging de volgende bussen naar de veerboten slechts ongeveer twee uur later.

Dus hebben we gekozen voor de comfortabele, maar vrij dure taxi, Het kostte 15 euro naar de oude haven en 20 euro naar de nieuwe haven. Zoals ik heb gelezen van andere reizigers, variëren de prijzen maar waarschijnlijk afhankelijk van de bestuurder en waarschijnlijk ook sterk seizoen.

Naoussa op Paros in GriekenlandEilandhoppen Griekenland: route & kosten

• Eurowings Vlucht van Keulen naar Mykonos: 80 euro alleen met handbagage, om 4.45 uur in de ochtend
  • Met de taxi naar de oude haven: 15 euro
  • Veerboot naar Naxos: 38 euro per persoon, 40 minuten rijden, de veerboot was op tijd
  • 3 nachten op Naxos in het Ippokampos Beachfront Hotel: 167 Euro voor onze kamer voor 2 personen, met ontbijt
  • Veerboot naar Paros: 6,20 Euro, 40 minuten rijden, ferry was een uur te laat
  • 2 nachten op Paros in Hotel Margarita: 55 Euro voor onze kamer voor 2 personen, zonder ontbijt
  • Veerboot naar Mykonos: 36,50 Euro, 40 minuten rijden, ferry was een uur te laat
  • "Sea Bus" Watertaxi vanuit de nieuwe naar de oude haven: 2 Euro, ongeveer 10 minuten rijtijd
  • 2 nachten op Mykonos in het Poseidon Hotel Suites: 199 Euro voor onze kamer voor 2 personen, met ontbijt
  • Retourvlucht van Mykonos naar Keulen

totale kosten voor vlucht, ferry tickets en de helft van het hotel en taxikosten: rond de 380 euro

Verdere kosten zijn gemaakt voor eten en drinken. Op Naxos en Paros waren de prijzen ongeveer hetzelfde als in Keulen, op Mykonos kostte alles dubbel.

een huurauto zou hebben rond de 25 tot 35 euro per dag kosten. We waren alleen met de comfortabele bussen onderweg, voor minder dan 2 euro per enkele reis,

Cycladen: tips voor de veerboten

Waarop je moet letten: er is langzamere en snellere veerboten, dat doet zich voelen in de prijs. Ik heb dit Fährsuchmaschine gebruikt: aangezien u de vertrektijden, reistijd en kosten in één oogopslag heeft.

de Ferry tickets Ik heb niet van tevoren geboekt. maar We hebben ze gekocht in de betreffende havenDat werkte zonder problemen.

Bent u dat? in het hoogseizoen daar zou ik de kaartjes voor de veiligheid kopen boek eerder online, Omdat de veerboot naar Mykonos in april al erg druk was.

Helaas was slechts een van de drie veerboten op tijd, de anderen hadden elk een uur vertraging, En er was een tweedaagse Fährstreiktoen wij er waren. Gelukkig op het moment dat we geen veerboot hoefden te nemen.

De veerboten waren allemaal relatief groot, in zeer goede staat en schoon. Soms werd ik zeeziek, aan de andere kant had ik tabletten bij me. Maar ondanks de soms krachtige wind voelde ik alle drie kruisingen als aangenaam.

Aan boord kunt u zitten in comfortabele stoelen, de stoelnummers zijn te vinden op de tickets. Je kunt iets aan boord drinken of een snack kopen, er zijn ook toiletten.

Hotel in de stad MykonosCycladen Eilandhoppen: Hotels in Naxos, Paros en Mykonos

Zoals altijd boekte ik de hotels via Booking.com. Ik heb aandacht besteed aan:

• Nabijheid van de haven of luchthaven
  • Indien mogelijk op het strand als op Naxos
  • Tot een maximum van 100 euro per nacht. Dat was gemakkelijk: zelfs op het bekende als een luxe eiland Mykonos – het "Ibiza van Griekenland" – dat was gemakkelijk mogelijk. Ik boekte de hotelkamers ongeveer een maand voordat we vertrokken. Het was nog steeds een heleboel gratis met een prachtige locatie, goede recensies (ruim 8 of meer dan 9 punten), geweldige foto's en een goede prijs-kwaliteitverhouding.
  • Indien mogelijk met ontbijt

Hier zul je de mijne vinden Artikel naar de eilandendie we in april bezochten. Hierin vindt u meer informatie over de hotels:

Naxos: vakantie hoogtepunten met ruïnes, strand en eten
Paros: droomeiland in Griekenland
Mykonos: Voor wie is de vakantie de moeite waard?

1 week eilandhoppen Griekenland met Naxos, Paros en Mykonos. Ik organiseerde het eiland Hoppen in de Cycladen. Hier zijn de beste tips over de route, kosten, vluchten, veerboten, hotels en de mooiste bezienswaardigheden. Dus ik stel je voor aan 5 Cycladen-eilanden in een kort portret, inclusief Santorini en Milos. #Griekenland #Cycladen #Islandhoppen # Eilandhoppen #Naxos #Paros #Michkonos #Santorini #Santorin #Milos # Vakantie # Reizen #ReisEilandhoppen Griekenland 1: Eilandportret Naxos

Het eerste eiland dat we bezochten was Naxos. Het is het grootste en groenste eiland van de Cycladen. We kwamen aan met de veerboot en er was al zo'n sterke wind dat mijn jas wegvloog.

In de zon liepen we naar ons strandhotel, de trolleys stootten ons achterna. Trouwens, het was goed om alleen met handbagage te reizen. Omdat we door drie eilanden te bezoeken veel hebben gewandeld met onze bagage.

The Ippokampos Beachfront Hotel * Ik had geboekt voor drie nachten: 167 euro voor onze kamer voor 2 personen, met ontbijt. Het leek een beetje slaperig, want in april begon het seizoen pas.

We kregen een mooie kamer op de eerste verdieping, met een klein balkon. Daar kregen we het uitgebreide ontbijt geserveerd, aangezien het restaurant nog niet was geopend.

Aan de overkant van de kleine straat konden we naar het lange en brede strand kijken, waar meestal maar een paar mensen op reis waren. Maar hier zowel als op de nabijgelegen plaats vonden we restaurants voor heerlijk eten.

Op Naxos ontspanden we vooral aan het begin van de reis: We zonnebaadden op het strand, aten in het strandrestaurant Manolo en verkenden te voet.

Direct aan de haven ligt het indrukwekkende Portara uit de 6e eeuw voor Christus. Vanaf de poort op de heuvel kijk je naar de stad en de zee – een prachtig gezicht!

We vonden ook de oude binnenstad met zijn kleine straatjes en vele leuke winkels.

Lees meer: Naxos – vakantie hoogtepunten met ruïnes, strand en eten

Paros, Griekenland: Dream Island met Parikia, Naoussa en strandenEilandhoppen Griekenland 2: Eilandportret Paros

Tot nu toe heb ik de vijf Cycladen Santorini, Mykonos, Naxos, Milos en Paros gezien.

Mijn absolute favoriet: Paros!

Omdat het kleine eiland zoveel te bieden heeft. Deze hoogtepunten verkenden we te voet en met de openbare bus:

• leuke cafés, restaurants en winkels, evenals een indrukwekkende kerk in de Hoofdplaats Parikia, Hier had ik twee nachten in het zoete Hotel Margarita * geboekt (55 euro voor onze kamer voor 2 personen, zonder ontbijt).
  • schilderkunstige Vissersdorp Naoussa met nog meer cafés en winkels
  • dromerig Bergdorp Lefkes
  • geweldig strand en geweldig strandrestaurant in Aliki

Lees meer: Paros – droomeiland in Griekenland

Mykonos-vakantie in GriekenlandEilandhoppen Griekenland 3: Eilandportret van Mykonos

Mykonos heeft een aantal leuke sites, maar ik hield helemaal niet van de vijf Cycladen.

Ja, de kleurrijke huizen van Little Venice en de windmolens op de heuvel zijn prachtig. Ik heb talloze foto's gemaakt …

Ook ons ​​hotel Poseidon Hotel Suites * was echt goed: met uitzicht op zee, zoutwaterzwembad en een uitgebreid ontbijtbuffet.

Maar Mykonos staat bekend om glamour, glamour en jetset, voor wilde feestjes.

In het voorseizoen in april was het feestseizoen nog niet begonnen. Desalniettemin waren veel bezoekers er en het was heel erg duur. 20 euro voor een cocktail is normaal hier.

Het was niet het mooiste eiland, maar het leek een beetje sjofel. En de lokale bevolking leek vaak geërgerd door de bezoekers. Toegevoegd aan dat was de wind, die was behoorlijk op weg naar het einde van onze reis.

Als we Mykonos – Paros – Naxos als route hadden gekozen, zou Mykonos ons nog beter hebben gevonden. Maar dus viel het duidelijk tegen Paros, ook hier was alles twee keer zo duur.

Lees meer: Mykonos – voor wie is de vakantie in Griekenland de moeite waard?

Santorini: Blauwe koepels in OiaEilandhoppen Griekenland 4: Eilandportret Santorini

Naast Mykonos is Santorini waarschijnlijk het meest beroemde Cycladische eiland. Het was mijn vertrekpunt bij mijn eerste bezoek.

En ja: het witte kerken met blauwe koepels zijn een droom! Ik heb deze droom echter gedeeld in Oia met heel, heel veel andere bezoekers. Ook kost een frappe ijskoffie hier gemakkelijk 7,50 in plaats van de gebruikelijke 2 euro.

Over het algemeen vond ik Santorini maar goed. Ik heb daarover meegemaakt Zonsondergang in de belangrijkste stad Firadat Bergdorp Pyrgos en een kookles met Griekse delicatessen.

Ik kom niet terug, hoewel ik de veelkleurige stranden zou graag hebben gekeken. Maar het was leuk om Santorini ooit te hebben gezien!

Lees meer: Santorini – 13 redenen voor de vakantie in Griekenland

Kleurrijke botenhuizen op Milos, GriekenlandEilandhoppen Griekenland 5: Eilandportret Milos

Milos maakte me bijna net zo opgewonden als Paros. Maar dat was zeker ook op de prachtige boottocht. Een hele dag lang rondden we het eiland af.

We zagen hoogtepunten als dat witte maanlandschap Sarakiniko Beach en de kleurrijke boothuizen in Klima, Ik heb ook beide plaatsen opnieuw bezocht met de auto.

Steeds weer stopten we tijdens de boottocht om te gaan zwemmen. En het eten aan boord was zooo goed! De boottocht was voor mij een absoluut hoogtepunt.

Lees meer:

Milos Ship Tour: Een dag rond het eiland
Sarakiniko-strand: maanlandschap op Milos

Naoussa op Paros GriekenlandEilandhoppen Griekenland: mijn conclusie

Griekenland is nu een van mijn favoriete reisbestemmingen in Europa. Ik hou van de mensen, de witte huizen met blauwe elementen, de diepblauwe zee, het eten en de ijskoffie. Het eilandhoppen van Cycladen was echt een droom! De organisatie van de reis was eenvoudig en de kosten bleven binnen de limieten. Welke eilanden je leuk vindt, dat is wat je zelf uitprobeert. Ik kan Paros en Milos alleen maar van harte aanbevelen.

Eilandhoppen Griekenland – droom jij er ook over?

Opmerking: Het eiland hoppen Griekenland in april heb ik volledig betaald en georganiseerd, er waren geen samenwerkingsverbanden.

* Gelieerde Links: wanneer u een link volgt en het product koopt of publiceert, krijg ik een kleine commissie. De prijs neemt niet voor u toe. Opbrengsten als deze helpen me mijn reisblog en sociale media gratis voor je te houden.

Paklijst zomervakantie – printen en afvinken
Naxos: vakantie hoogtepunten met ruïnes, strand en eten
Paros: droomeiland in Griekenland
Mykonos: Voor wie is de vakantie de moeite waard?
Santorini: 13 redenen voor de reis naar Griekenland
Milos Ship Tour: Een dag rond het eiland
Sarakiniko-strand: maanlandschap op Milos

Nieuwsbrief en sociale media

Wil je op de hoogte blijven van nieuwe blogposts? Abonneer je dan op Travel on Toast per nieuwsbrief. Eens per maand krijg je inspiratie, insidertips en hints over wedstrijden. Volg mij op Instagram, Facebook of Pinterest. Hier kunt u meer over mij te weten komen.

Pin dit artikel op Pinterest

Greece Island Hopping: Hier vindt u de beste tips over route, kosten, vlucht, veerboten, hotels en de mooiste bezienswaardigheden. Dus ik stel je voor aan 5 Griekse eilanden (Cycladen Griekenland) in het kort portret: Santorini, Mykonos, Naxos, Paros en Milos. In deze Cyclopische eilandhoppende gids voor Griekenlandvakanties en rondreis Griekenland vindt u alles wat u moet weten voor de planning en veel foto's van Griekenland. #Griekenland #Cycladen #Santorini #Mykonos #Naxos #Paros #Milos

De volgende twee tabbladen veranderen de inhoud hieronder.

Sinds mijn wereldreis het hele jaar door, heeft de wens om te reizen me echt gepakt. Als fulltime reisblogger reis ik ongeveer vier maanden per jaar, bij voorkeur met vriend Carsten en hond Buddy. Of het nu dichtbij of ver weg is, steden, stranden, roadtrips of vegetarische gerechten – ik breng je hier om te dromen, praktisch advies en insidertips te geven. Ik breng je live via Instagram Stories.