Tokyo Tips & Attractions voor je reis in Japan

Traditioneel, supermodern en gek – dat is allemaal Tokyo. De grootste stad ter wereld heeft vele hoogtepunten te bieden, zoals oude tempels, het op een na hoogste gebouw ter wereld of kleurrijke themakroegen. Dit was mijn tweede keer in de hoofdstad van Japan met ongeveer 38 miljoen inwoners. In dit artikel deel ik mijn beste Tokyo-tips met u en maak kennis met de attracties in Tokio die u moet beleven! Ook geef ik je tips over reisplanning, vlucht, hotel, winkelen en eten.

Opmerking: dit artikel bevat verwijzingskoppelingen. Wanneer u via deze links iets koopt of boekt, krijg ik een kleine commissie. U betaalt de normale prijs. Opbrengsten als deze stellen me in staat om reisblogs en sociale media gratis voor je te blijven gebruiken.

Tempel in TokioTokyo Tips: Individuele reizen zonder kennis van het Japans?

Je reist graag individueel, alleen en zonder gids? Geen probleem in Japan! Tenminste op de plaatsen die ik heb bezocht.

Voor de eerste keer was ik tijdens mijn wereld reizen in Japan. Binnen drie weken bezocht ik Tokyo, Kyoto en Nara. Ik plande de route met de Lonely Planet reisgids Japan,

Deze keer heb ik meegemaakt in Noord-Japan de prachtige natuur, cultuur en de Onsen-baden met hun hete bronnen. Voordien verbleef ik vier dagen in Tokio, omdat ik vanaf hier de trein naar het noorden van Japan nam.

Tokyo tipsIn Tokio gebruikte ik een lokale simkaart, dus mobiel internetten had ik ook op mijn smartphone. Met Get your Guide kun je er ook een krijgen SIM-kaart of mobiele wifi-router lenen.

Ik was in staat om dat te doen, onder andere dingen Google Maps gebruik, wat zeer nuttig was. Het liet me bijvoorbeeld zien van welk platform mijn trein ging of welke uitgang ik moest nemen op het station.

Ik herinner me hoe opgewonden ik was voor mijn eerste reis naar Japan. Toen ik dichterbij kwam, bonsde mijn hart sneller toen ik van Tokio naar Tokio keek. Omdat ik dacht dat niemand me zou begrijpen. Ik had op dat moment geen noemenswaardige kennis van het Japans, zoals ik vandaag doe. Behalve de gebruikelijke uitdrukkingen voor "hallo" of "dank u."

In TokioMaar zelfs toen merkte ik hoe zeer behulpzaam de Japanners zijn. Ik heb altijd iemand gevonden die me in het Engels of met gebaren heeft geholpen.

In Tokio is er naast de Japanse karakters ook veel Ondertekend in het Engels,

Themarestaurant in TokioReiskosten Tokio: dure reisbestemming?

Japan wordt beschouwd als een van de duurdere bestemmingen. Ja, je kunt hier veel geld uitgeven. Maar dat hoeft niet.

Tokyo Tips:

• mijn capsule hotel De Millennials Shibuya in de populaire wijk Shibuya heeft net drie nachten lang 18.000 yen (destijds ongeveer 145 euro) geproefd.
  • Goedkoop eten er zijn z. In food courts van warenhuizen of treinstations.
  • de openbaar vervoer is punctueel, snel en goedkoop. Ik hoefde geen taxi te nemen.

Parkeer in TokioTokyo Tips: Beste reistijd en reisduur

Wist je dat Japan het vierde grootste eiland ter wereld is? De hoofdstad Tokio ligt op het hoofdeiland Honshu.

Ik raad aan Lente of herfst voor uw bezoek. Omdat het in de zomer hier heet kan worden.

De eerste keer dat ik was in mei voor een week in Tokio, Bij het tweede bezoek in oktober voor vier dagen. Toen ging ik naar andere bestemmingen in Japan.

In beide maanden die ik heb meegemaakt aangename temperaturen rond de 20 graden, In de herfst had ik echter alles van zon over bewolkte hemel tot regen.

Kersenbloesem in TokioIk zou graag eens terug willen komen, in maart of april de Kersenbloesem in Tokio ervaren. In de herfst zag ik de eerste kleurrijke bladeren aan de bomen in het park.

Tips van Tokio: ik raad je aan drie tot vijf dagen in Tokio schema. Er is zoveel te zien, te beleven en uit te proberen! Van traditioneel tot hypermodern tot gek.

Tokyo vlucht: non-stop vanuit Dusseldorf

Je krijgt retourvluchten naar Tokio voor minder dan 600 euro,

Ik heb Keulen en Düsseldorf als thuisluchthavens. In Düsseldorf is de derde grootste Japanse gemeenschap van Europa, na Londen en Parijs. Hier is de enige Japantown-Duitsland op het hoofdstation. Ik eet er altijd als ik zin heb in Japans eten.

mijn nonstop vlucht met All Nippon Airways (ANA) duurde een beetje over elf uur. Ik vloog terug over München. Trouwens, je zult de mijne hier vinden 17 tips en trucs voor de Langeafstandsvlucht en de mijne Paklijst lange afstand reizen,

De bijna volledig geboekte uitgaande vlucht begon om 20.00 uur. In Tokyo landden we om 14.30 lokale tijd (+ 7 uur van onze tijd).

Tokio heeft de twee luchthavens Haneda en Narita, Ik belandde in Narita en vloog terug van Haneda. Ik geef de voorkeur aan Haneda, omdat het vliegveld gemakkelijk bereikbaar is met de trein.

Tokyo in JapanTokyo Tips: toegang tot Japan

Als je in Duitsland als Duitse toerist tot 180 dagen aankomt, heb je dat nodig geen visum,

wanneer Buitenlandse kantoor u zult altijd de huidige toelatingseisen vinden. Informeer jezelf daar alstublieft opnieuw.

Voor mij duurde de toegang tot Tokyo-Narita ongeveer 30 minuten. Bij een automaat werd een foto van mij gemaakt en ik gaf mijn vingerafdrukken. Entry en douaneformulier Ik had het vliegtuig ingevuld.

Aan het loket plakte de officier de sticker "Landing Permission" 90 dagen lang in mijn paspoort.

Van de luchthaven van Tokyo naar de stad

Narita ligt op ongeveer 60 kilometer van het centrum. Er zijn verschillende overdrachtmogelijkheden, bijvoorbeeld per trein of bus.

Omdat ik bij aankomst moe was en mijn bagage niet wilde veranderen, nam ik de trein Narita Express, In 1,5 uur was ik in Shibuya. Vanaf het treinstation was het slechts ongeveer 400 meter naar mijn hotel De Millennials Shibuya.

Terug nam ik de Trein naar HanedaDat duurde ongeveer 45 minuten.

Tokyo tipsTips voor Tokio reizen plannen

Hoe kun je zo veel mogelijk in een korte tijd zien? naar Inspiratie en informatie Ik gebruik de volgende reisgidsen ook reisblogs (hier vindt u ongeveer de 50 beste reisblogs) Instagram en Pinterest,

Ik gedroeg me zo:

• Central hotel: Mijn capsulehotel The Millennials Shibuya lag op een steenworp afstand van het kruispunt en het treinstation van Shibuya. Daar nam ik altijd de metro.
  • Traditioneel, modern of schuin Tokyo: De stad biedt zoveel opwindende facetten. Ik wilde de hele bandbreedte ervaren. Van oude tempels tot ultramoderne technologie tot gekke buurten en cafés.
  • Planning op basis van belangrijkheid: Sommige attracties in Tokio waren bijzonder dicht bij mijn hart. Dus ik zag de Shibuya-kruising op verschillende tijden van de dag en vanuit verschillende fotoplekken. De uitkijktorens Tokyo Skytree en Tokyo Tower bezocht ik direct op de tweede dag, omdat het weer geweldig was. En prompt werd het de volgende dag erger en regende het.
  • Tokio-attracties per district: Ik heb de hoogtepunten gesorteerd zodat ik ze gebundeld kon bekijken. Vanuit Shibuya was ik snel in Harajuku en Shinjuku. Alleen tot aan de Skytree had ik 45 minuten per trein nodig, het was elf kilometer verderop.
  • Blijf flexibel: 'S Morgens besloot ik tot het laatste programma van de dag, afhankelijk van mijn humeur, stemming en weer.

Tokyo Tips: Reisgids

Neem voor een verder overzicht van de bezienswaardigheden, accommodatie of restaurants contact op met Tokio of Japan Reisgidsen. Ik kan dit aan jou aanbevelen:

Onderweg in Tokio

Tokio heeft het meest gebruikte metronetwerk ter wereld, met meer dan drie miljard passagiers per jaar. De verschillende lijnen zijn gemakkelijk herkenbaar aan hun namen en kleuren. In de metro's vind je plannen, de haltes worden weergegeven in het Japans en het Engels.

Doe het zoals ik en pak de Suica- of Pasmo-kaart. U kunt de oplaadbare kaart gebruiken voor het openbaar vervoer.

Tokiotips: rondleidingen

Hoewel ik zelf veel stedentrips plan en doe, boek ik vaak rondleidingen. Dit klinkt goed:

Dagkaart Hop-on / hop-off sightseeingbus
Tokio met een lokale gids
Mode en cultuur in Harajuku: rondleiding

Capsulehotel in Tokyo, Japan1) Attracties in Tokio: Capsule Hotel

Kan een hotel op zichzelf een attractie zijn? Zeker in Tokio! Want hier bleef ik – net als bij mijn eerste bezoek aan de Megacity – in een capsulehotel.

Je moet je dat zo voorstellen slaapzaal een hostel. In plaats van normale stapelbedden maar je kunt vinden capsules daarin. Deze zijn afhankelijk van het hotel soms erg smal of comfortabel.

Capsule Hotel in TokioOmdat ik lijd aan lichte claustrofobie, had ik dat De Millennials Shibuya geselecteerd met grote capsules. Bovendien was het perfect in Shibuya, had goede recensies op Booking.com en zag er geweldig uit op de foto's. Op de foto hierboven zie je de lounge.

Het was lekker rustig (behalve het meisje dat om 2 uur 's morgens haar haar moest blazen) en superschoon. Mijn capsule was meer een bed met een hoog plafond erboven, gescheiden van de slaapzaal met een soort van rolgordijn.

Ik kon het licht, het alarm en de ventilator ook via een iPod bedienen rij mijn bed op naar de bank, De wifi was erg snel.

Er was een hanger aan de muur waar ik mijn jas hing. Onder het bed had ik er een Lade voor mijn koffer en één Locker voor mijn waardevolle spullen,

In de regendouches Lavendelshampoo en amandelschelpen waren klaar. Naast de buien kon ik het Wasmachine en droger gebruik op de vloer.

Er was in het capsulehotel de grappige Japanse toiletten: Verlegen mensen kunnen geluiden maken, de stoelen zijn verwarmd en er zijn verschillende douchefuncties. Maar niet als ik op de verkeerde knop druk, dat kan een nare verrassing zijn.

Bij Booking.com kunt u hier vinden andere hotels in Tokio,

Overigens: ik heb nog nooit zoveel directe berichten op Instagram ontvangen naar een reisbestemming als naar Tokio. Velen van jullie vonden de stad raar, maar ook interessant of zelfs fascinerend. Alleen voor het capsulehotel ontving ik veel vragen. Ik hoop dat ik dat kan beantwoorden. Anders laat me een reactie achter.

Shibuya Tokio Tips oversteken2) Attracties in Tokio: Road Junction Shibuya Crossing

Kent u de films "Lost in Translation" of "Resident Evil 4"? Er is de drukste kruising ter wereld.

Vlak naast Shibuya Station is de kruising beroemd om zijn drukte. 3.000 voorbijgangers zouden het in één keer moeten gebruiken.

Ik kwam 's avonds aan in de buurt waar mijn hotelkamer was gevestigd. Dus ik kon het kruispunt direct met neonlichten zien. Met mijn koffer was het niet zo gemakkelijk om door de drukte te vechten.

Bij daglicht zag de kruising er iets kleiner uit dan in de film. Maar toch indrukwekkend!

Tokyo Tips: Precies daar is er een Starbucks, Op de eerste ochtend in Tokio kocht ik een matcha (groene thee) latte en ging op de eerste verdieping voor het raam zitten. Er is veel vraag naar de cursussen, want hier kijk je direct naar de Shibuya Crossing. En door het raam kunt u foto's maken.

Shibuya Crossing in TokioEen nog betere fotoplek: de Mag's Park, Hier kunt u gratis naar boven gaan en de oversteek van boven door de ramen van het dakterras bewonderen. Is dat niet gek?

Hachiko-hondstandbeeld in Tokyo3) Attracties in Tokio: Hachiko-hondstandbeeld in Shibuya

Op slechts een steenworp afstand ligt het standbeeld van Hachiko. Misschien ken je de film met Richard Gere, het is een hartverscheurend verhaal.

De kleine hond wachtte altijd op Shibuya Station om zijn meester terug te laten keren van zijn werk. Zelfs na zijn dood stopte hij niet voordat hij negen jaar later stierf.

Het beeld is erg populair, daarvoor had zelfs een kleine slang zich gevormd tijdens het regenachtige weer. Mensen namen selfies met de hond.

Hachiko-hondstandbeeld in TokyoOverigens zijn er zelfs bussen die Hachiko laten zien.

Tokyo Skytree4) Attracties in Tokio: uitkijktoren Tokyo Skytree

De Tokyo Skytree ligt op 634 meter het tweede hoogste gebouw ter wereld, na de Burj Khalifa in Dubai. De televisietoren was 2012 geopend.

Dat kan op 350 of 450 meter hoog en de uitzicht bewonderen. Haal je gids op via Get your Guide Ticket zonder wachtrij, het kostte me 45 minuten.

Uitzicht vanaf Tokyo SkytreeHet uitzicht is echt sensationeel! Alles is echter overal rondom beglaasd, dus het maken van foto's kan dit weerspiegelen. En ik houd mijn vingers gekruist voor je, dat je geweldig weer krijgt zoals ik.

Tokio-gids: De beste Tokyo-tips en de mooiste Tokio-attracties - zoals Shibuya Crossing, Tokyo Skytree, Tokyo Tower of Harajuku - voor uw Tokio-reis of Japan-reis. Plus tips over reisplanning, vlucht, hotel, winkelen en eten. #Tokio #Tokyo #Japan5) Attracties in Tokio: Tokiotoren

Een andere uitkijktoren is de Tokyo Tower. Hij is het 333 meter hoog en oranje-wit geschilderd als een luchtvaartobstakel, maar er werd 28.000 liter verf gebruikt. Er zijn hier glazen geglazuurd Observatieplatforms op 150 en 250 meter hoogte,

De Tokyo Tower is al geweest 1958 gebouwd, naar het model van de Eiffeltoren, In die tijd was hij de hoogste televisietoren ter wereld.

Ik arriveerde vlak voor zonsondergang in de Tokyo Tower en wachtte op de schemering. Omdat hij echt indrukwekkend is, vooral wanneer hij in het donker schijnt.

Omdat ik al in de Skytree was, heb ik mezelf de toegangsprijs voor de toren bespaard.

Senso-ji-tempel in Tokio6) Attracties in Tokio: Senso-ji-tempel en heiligdom Asakusa

Als je het traditionele Tokyo wilt ervaren, dan ben je hier. Senso-ji is de oudste en belangrijkste tempel in Tokio. Samen met het schrijn ernaast trekt het veel bezoekers.

Senso-ji-tempel in TokioIk hou vooral van de vijf verdiepingen tellende pagode en de grote lantaarns.

Daar omheen kun je heerlijk eten kopen in de kraampjes, zoals groene thee of visvormige wafels.

Wat dacht je van een Excursie in de ochtend naar de tempels en heiligdommen? De Engelstalige bustocht duurt vier uur. Je ontdekt de beroemdste tempels, heiligdommen en tuinen van Tokio.

Harajuku in Tokio7) Attracties in Tokio: trendy wijk Harajuku

Om te winkelen, ging het naar de Takeshita-Dori Straat, Daar zie je veel jonge mensen. Alles is kleurrijk, schel of sprankelend. Je kunt eenhoorn caps, heart glasses of rainbow food zoals kleurrijke suikerspin kopen.

Waffle in HarajukuHier ontmoette ik een andere blogger Noa Café op een wafel. Mijne was met groene thee en caramel – zo heerlijk! Ik was de hele dag vol.

Bij mijn eerste bezoek aan Tokio heb ik meegemaakt op zondagzoals Harajuku als ontmoetingsplaats voor de Cosplayscene was. Je vermomt jezelf als een acteur als anime of manga.

Klasse I vond ook de vele bandsin de buurt Yoyogi Park gespeeld.

Mode en cultuur in Harajuku kun je in één rondleiding ervaring.

Kawaii Monster Cafe in Tokio8) Attracties in Tokio: gekke themakroegen

Je kunt de glooiende kant van Tokyo ontdekken met de themabarbakken. Er is er dus ongeveer één Owls café, één met vampieren of Samurai krijgers,

Waarschijnlijk de bekendste is dat Robot Restaurant, Daar kun je een show van 90 minuten verwachten met robots, samurai en ninja's. Helaas paste het niet op tijd.

Kawaii Monster Cafe in TokioDat is waarom ik daarvoor koos Kawaii Monster Cafe in Harajuku. Leuke monsters dus … Omdat "kawaii" zoet of kinderachtig betekent.

Bij de ingang hoefde ik niet in de rij te staan ​​voor deze dinsdagmiddag om 15 uur. Toen de deur naar de kamer openging, werd ik verblind door het gekke interieur. Zij alleen is ongeveer 20 euro waard, die ik uiteindelijk heb betaald.

Je moet hierop rekenen:

• 500 yen toegang
  • Kosten van één drankje en één maaltijd per stuk

Eten en drinken waren erg duur: de goedkoopste eten kost 650 yen, de goedkoopste drank 700 yen. Dus kwam ik tot 2.530 yen met belastingen.

Kawaii Monster Cafe in TokioAlles was leuk om naar te kijken, niet alleen de decoratie. Mijn monstercake was mooi versierd en de blauwe popcorndrank leek interessant. Maar ik vond het overgekleurde voedsel niet echt lekker. En de jam-gevulde muffin was vrij droog en smaakte saai. Maar vanwege het eten zal niemand hier komen, eerder vanwege de decoratie en de show.

Op de show dansten de drie monster-meisjes ongeveer tien minuten lang, wat een beetje moe leek.

Over het algemeen heb ik er geen spijt van dat ik daar geweest ben. Het gekke decor was geweldig en een echte ervaring!

Eten in TokioTokyo geeft tips voor eten

Denk je alleen aan Japans eten sushi? Er is zoveel meer! En niet alleen de kleverige, zoete dingen van Harajuku.

Tokyo tips eten: in de stad kun je heerlijk Udon noedels, Gyoza dumplings, Okonomiyaki pannenkoeken of octopusballen van Takoyaki (zie foto hierboven) volgorde.

Bento-boxen in TokioMijn absolute favoriet is Bento-vakken (de Japanse vorm van een lunchbox), waar je in de food courts of supermarkten rondloopt.

En wat dacht je van het dessert Groene thee of sesamis?

Tijdens mijn bezoek aan Tokio was ik nog geen vegetariër. Daarom kan ik nauwelijks inschatten of u een overeenkomstige aanbieding verwacht. Als je er al ervaring mee hebt opgedaan: laat me een reactie achter! Omdat ik zeker voor de derde keer naar Tokio wil reizen.

Eten in JapanTokyo Tips: Hoe het juiste voedsel bestellen in een restaurant of café? Veel hebben menu's in het Engels of de gerechten zijn in plastic.

Maar het hoeft niet altijd een restaurant te zijn. Ik was niet verbaasd toen ik op de grote gebeurde Food Court waaronder Shibuya Crossing overkwam. "Food Show" is de naam van dit deel van het warenhuis Tokyu.

Terwijl u door de hal wandelt, passeert u veel lekkernijen in glazen wandelaars. Hier kun je iets kopen, lokaal eten aan een tafel of later in het hotel. Ook de Food courts van de Tokyo Skytree of in het centraal station zijn de moeite waard.

Tokyo geeft tips voor etenGrappig, ik denk dat machines restaurantsIk heb er zelf een geprobeerd Buiten bij de ingang gooide ik geld in de machine en bestelde ik mijn noedelsoep door op de juiste knop te drukken. In de tafel kreeg ik het eten geserveerd.

Tips van Tokio: Overigens zijn er meestal niet alleen eetstokjes, maar op bestelling ook mes en vork. Ik heb dat met de eetstokjes maar nu best goed.

Tokio winkelenTokyo tips om te winkelen

Je kunt hier heel goed winkelen – afhankelijk van je smaak.

Voor gekken wordt aanbevolen Harajuku, Of het nu gaat om zonnebrillen, kleurrijke kleding of een sushi-sleutelhanger.

In het goedkoop Daiso Shop Ik kocht over fans, eetstokjes en sokken met vismotief als souvenir. Of wat dacht je van Green Tea Kit Kats?

Manga en anime fans zullen meedoen Akihabara gelukkig. In "The Electric Town" – met veel elektronicawinkels en neonreclames – is er ongeveer de Mandarake Shop met 8 verdiepingen voor.

Tokyo tips & informatie in één oogopslag

Tokio Hotel

Dagkaart Hop-on / hop-off sightseeingbus
Tokio met een lokale gids
Mode en cultuur in Harajuku: rondleiding

Tokyo tipsHeb je nog meer Tokyo-tips?

Opmerking: ik ben uitgenodigd in Noord-Japan, dit is alleen van toepassing op de vlucht. Het verblijf in Tokio met accommodatie, entreegelden en eten betaalde ik zelf. Dit verwijst naar mijn Tokio-tips.

Attracties in Noord-Japan: natuur, cultuur en gastronomie
11 Hoogtepunten van Japan – de mooiste bezienswaardigheden
De eerste keer naar Thailand: 18 tips & waar te reizen
Hoogtepunten van Singapore: de 10 mooiste bezienswaardigheden
Paklijst Long Distance Travel: Tips & Checklist
Lange afstandsvlucht gemakkelijk gemaakt – 17 tips & tricks

Nieuwsbrief en sociale media

Wil je op de hoogte blijven van nieuwe blogposts? Abonneer je dan op Travel on Toast per nieuwsbrief. Eens per maand krijg je inspiratie, insidertips en hints over wedstrijden. Volg mij op Instagram, Facebook of Pinterest. Hier kunt u meer over mij te weten komen.

Speld de Tokyo-tips op Pinterest

De volgende twee tabbladen veranderen de inhoud hieronder.

Sinds mijn wereldreis het hele jaar door ben, zit ik vol met het verlangen om te reizen. Mijn favoriete manier van reizen is met vriend Carsten en hond Buddy. Of het nu dichtbij of ver weg is, steden, stranden, roadtrips, wintervakanties of vegetarische gerechten – als een full-time reisblogger breng ik je naar de blog om te dromen, praktisch advies en insidertips te geven. Ik breng je live via Instagram Stories.